DUYURULAR
İçişleri Bakanlığı Mahalli İdareler Kontrolörleri Derneği Olağanüstü Genel Kurul Toplantı İlanı
İÇİŞLERİ BAKANLIĞI MAHALLİ İDARELER KONTROLÖRLERİ DERNEĞİ OLAĞANÜSTÜ GENEL KURUL TOPLANTI İLANI Derneğimizin Olağanüstü..
Kontrolörler Başkanlığına yeni görevlendirmeler
Bakanlık Makamının onayı ile Başkontrolör Gürsel YILMAZ Kontrolörler Başkanı olarak, Başkontrolör Onur CAN, Kontrolörler Mehmet..
Fikri Özkök
Derneğimiz üyesi eski meslektadışımız Fikri ÖZKÖK Sayıştay Genel Kurulunda Sayıştay 7. Daire Başkanlığına seçilmiştir. Hayırlı olsun..
Derneğin adının kullanılarak yayın pazarlanması
Kimi kişilerin derneğimiz ve meslektaşlarımızın adını kullanarak yayın pazarladıkları bize ulaşan bilgilerden anlaşılmaktadır. Bu kişilere itibar edilmemesi..
Bize Ulaşın

Esat Caddesi, Akay Yokuşu,
Lale Apt. No:15/3
Bakanlıklar/ANKARA

Tel : +90 (312) 417 03 75
Fax: +90 (312) 425 36 80

Biliyor musunuz ?

1- 25 Kasım 2023 Tarihli ve 32380 Sayılı Resmî Gazete'de "Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği (Sıra No: 554)" yayımlanmıştır. Tebliğ ile yeniden değerleme oranı 2023 yılı için % 58,46 (elli sekiz virgül kırk altı) olarak tespit edilmiştir

2-12 Ağustos 2023 Tarihli ve 32277 Sayılı Resmî Gazetede "Otopark Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik" ve " Planlı Alanlar İmar Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik "  yayımlanmıştır.

3-24 Kasım 2022 Tarihli ve 32023 Sayılı Resmî Gazete'de yayımlanan Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği (Sıra No: 542) ile yeniden değerleme oranı 2022 yılı için  % 122,93 (yüz yirmi iki virgül doksan üç) olarak tespit edilmiştir.

4-25 Ağustos 2022 Tarihli ve 31934 Sayılı Resmî Gazetede "İşyeri Açma ve Çalışma Ruhsatlarına İlişkin Yönetmelikte Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik (Karar Sayısı:?5987)"  yayımlanmıştır.

Posta Listesi

Kaydolun! Sitemizdeki gelişmelerden ve eklenen içeriklerden ilk sizin haberiniz olsun.

Ziyaretçi Defteri
Yorum Yaz

Maliye Bakanlığının eşit işe eşit ücret ile ilgili basın açıklaması

Maliye Bakanlığının eşit işe eşit ücret ile ilgili basın açıklaması

08  ARALIK  2011

MALİYE BAKANLIĞI BASIN AÇIKLAMASI

“Eşit işe eşit maaş iddiasındaki yasa, herkese eşit davranmadı”  şeklinde dün   Vatan Gazetesi’nde   yanlış ve maksatlı bir şekilde çarpıtılarak,  geniş bir şekilde yer alan haberin,   bugün de ayni yanlışlarla devam ettirildiği görülmüştür.   Son derecede eksik ve hatalı bilgilerle oluşturulan haber ile kamuoyumuz bilinçli olarak  yanıltılmaktadır.

 Kamuoyumuzun doğru bilgilendirilmesi amacıyla bugün aşağıdaki  açıklamanın   yapılması zaruri görülmüştür.
 
•Hükümetimiz tarafından 2006 yılında başlatılan ve 2008 Ağustos döneminde, 2012 yılı başında tamamlanacağı açıklanan “Kamuda Eşit İşe Eşit Ücret” hedefi, 666 sayılı Kanun Hükmünde Kararnameyle yapılan düzenlemelerle tamamlanmıştır. Böylelikle, Kamuda farklı kurumlarda aynı unvanla çalışan personelimizin yıllardır özlemle beklediği eşit işe eşit ücret talebi Hükümetimiz döneminde gerçeğe dönüştürülmüştür.
 
2.   •Söz konusu Kararnameyle, kamu idarelerinde aynı hizmet sınıfında aynı veya benzer kadrolarda bulunan personel arasındaki ek ödemelerden kaynaklanan kurumlar arası ücret dengesizliğinin ortadan kaldırılması amaçlanmış olup; genel bir maaş ve ücret artışı düzenlemesi değildir.
 
3.    •Yönetici ve Kariyer meslek personeli için eşit işe eşit ücret sistemini hayata geçirmek için yeni bir ücret sistemi uygulamaya konulmuştur. Son derece basit ve yalın olan bu sistemde aynı unvandaki yöneticiler ve kariyer meslek personeli için iki unsurdan oluşan tek bir ücret sistemi getirilmiştir. Bu personel için ücret belirlemesi yapılırken farklı kurumlardaki aynı unvandaki tüm personelin ücretleri tek tek incelenmiş ve bu farklı ücretlerden emsal olarak belirlenen bir ücret düzeyinde eşitleme yapılmıştır. Bu nedenle, unvanlar itibarıyla belirlenen yeni ücret seviyelerinde bazı yönetici ve kariyer meslek personelinin maaşlarında hiç artış olmamış; bir kısmında artış tutarı sınırlı kalmış; bir kısmında ise nispi olarak yüksek olmuştur. Burada nispi olarak maaşı yüksek oranda artan yönetici ve kariyer meslek personeli esasen eski sistemde zaten ücretleri en düşük olan gruba dahil personeldir. Örneğin, hiçbir kurumsal ek ödemesi olmayan bir kurumda genel müdür olarak çalışan bir kişi için ücret artışı nispi olarak yüksek olurken, kurumsal ek ödemesi olan bir genel müdürün ücretinde bir artış meydana gelmemiştir. Halbuki, haberde sanki bu unvandaki herkese aynı ücret artışı verilmiş gibi bir değerlendirme yapılmıştır. Bu örnek, söz konusu Kararnamede yer alan memur ila Müsteşar unvanlarına kadar tüm unvanlar için böyledir. Yani belirli bir unvan için belirlenmiş emsal maaş tutarı ile aynı unvanda olup kamuda en düşük ücreti alan kişinin maaşı arasındaki fark ne kadar ise bu unvandaki kişilerin ek ödeme oranları o kadar artırılmıştır. Eğer zaten önceki yıllarda yapılan ek ödeme artışları nedeniyle maaşlar arasındaki makas daralmış ise yapılan ek ödeme artış tutarı o kadar düşük olmuştur. 
 
4.   •Söz konusu Kararnameyle yapılan düzenlemede belirli bir unvandaki bir personele kadrosunun bulunduğu kurum bütçesi dışında başka bir kurum bütçesinden farklı adla ücret ödemesi yapılmakta olanlar için, bu ilave ödemeler kaldırılmakla birlikte, bu kişilerin maaş ve ücretlerinde bir azalma meydana gelmemesi için bu ilave ödeme tutarları kendi ek ödeme tutarlarına ilave edilmiştir. Böylelikle, söz konusu personelin özlük hakları korunmuştur. Örneğin, söz konusu haberde, sanki Vali Yardımcısı ve Kaymakamların ücretlerinde bir artış yapıldığı izlenimi verilmektedir. Halbuki,  söz konusu kişilere İl Özel İdaresi bütçesinden yapılan ilave ödemeler kaldırılarak aynı tutarda kendi kadrolarına bağlı ek ödeme tutarları artırılmıştır. Bu nedenle maaşlarında bir değişiklik olmamıştır.
 
5.    •Söz konusu Kararnamenin temel amacı aynı hizmet sınıfında aynı veya benzer unvanda olup, farklı kamu kurumlarında çalışan personel arasındaki ücret eşitsizliğini gidermektir. Bu amaca uygun olarak yapılan çalışmada ücret eşitlemesi yapılması gereken personel kurumlar ve unvanlar itibarıyla belirlenmiştir. Bu çalışmanın kapsamı dışında kalan iki temel grup bulunmaktadır. Bunlardan birinci grupta yer alanlar esasen kurumsal ek ödemesi olan veya kadro karşılığı sözleşmeli personel statünde olup nispi olarak zaten yüksek ücret alan personeldir. Zaten Kararnamenin esas amacı diğer personelin maaşlarını bu personelin maaşlarının seviyesine getirmektir. •Kararnamenin kapsamı dışında kalan ikinci gruptaki personelin ortak özelliği ise, bu personel bakımından unvanlar itibarıyla farklı kurumlar arasında bir ücret farklılığının olmamasıdır.
 
 
Kamuoyumuza  saygı ile duyurulur.

Diğer Güncel Haberler