BELEDİYE TAHSİLAT İŞLEMLERİNİN MECLİS VE BELEDİYE BAŞKANI TARAFINDAN DENETLENMESİ

TAHAKKUK VE TAHSİLAT İŞLEMLERİ ALEMDAR BELEDİYESİ 16 NİSAN 2005 CUMARTESİ

Soru

Öncelikle bizi Belediye iş ve işlemleri hakkında aydınlattığınız için teşekkür eder saygılarımı sunarım.Benim sorum şu ; Yeni yürürlüğe giren 5272 sayılı Belediye Kanunu ile denetim ve ihtisas komisyonları kurulması öngöürülmüş olup bu denetim ve ihtisas komisyonlarının kurulması nüfusu 10.000'nin üzerinde olan belediyeler için hükme bağlanmıştır.Biz nüfusu 10.000'nin altında olan bir belediyeyiz.İçişleri Bakanlığı tarafından gönderilen 08/02/2005 tarih ve 448 sayılı genelge ile belediyelerin bir önceki yıl tahsilat iş ve işlemlerinin Valilik yada Kaymakamlıklarca artık yapılmayacağı bildirilmiştir. Bu nedenle biz denetim komisyonu kuramadığımız için tahsilat denetimini meclis kararı veya Belediye Başkanı tarafından yapılan görevlendirme ile yapabilirmiyiz?Yapar isek nasıl ve ne şekilde bir yol izlememiz gerekir?

Murat KARAHAN, MUHASEBECİ ALEMDAR BELEDİYESİ - ALEMDAR BELEDİYE BAŞKANLIĞI AFŞİN/K.MARAŞ / K.MARAŞ

Cevap

5272 sayılı Kanunun 25. maddesi, il ve ilçe belediyeleri ile nüfusu 10.000’in üzerindeki belediyelerde, belediye meclisinin her ocak ayı toplantısında belediyenin bir önceki yıl gelir ve giderleri ile hesap ve işlemlerinin denetimi için denetim komisyonu oluşturmayı hükme bağlamıştır. Buna göre; il ve ilçe belediyeleri ile nüfusu 10.000’in üzerindeki belediyelerde denetim komisyonu kurulması zorunludur. Nüfusu 10.000’in altında olan belde belediyelerinde ise denetim komisyonu kurma zorunluluğu b...