MUHASEBE YETKİLİSİNİN ÖLÜMÜ HALİNDE DEVİR İŞLEMLERİ İLE GEÇMİŞTE MUHASEBE KAYDININ YAPILMA-MASI VE GEREKLİ BELGELERİN DÜZENLEMESİ VEYA ALINMAMASI NEDENİYLE YENİ MUHASEBE YETKİLİSİNCE YAPILACAK İŞLEM

BELEDİYE GİDERLERİ DEĞİRMENDERE 3 MART 2012 CUMARTESİ

Soru

Belediyemizde mali hizmetler müdürü olarak görev yapan arkadaşımız 15.12.2011 tarihinde vefat etti. Belediye başkanımız 16.12.2012 tarihinde beni Mali Hizmetler Müdürlüğü görevini vekâleten yü-rütmek üzere bir yazı ile görevlendirdi. Önceki görevli kişi olmadığından dolayı da devir cetvelleri dü-zenlenmedi. Devir cetvellerinin düzenlenmediğine dair belediye encümeninden karar alındı. Bu yeterli midir? Bir de 2004-2005 yılına ait tüm giderlerin muhasebeleştirilmesi yapılmamıştır. Verile emri dü-zenlenmemiştir. Tahakkuk memuru ve gerçekleştirme görevlisi, piyasa araştırma teklifleri yoktur. Sa-dece faturalar bulunmaktadır. Banka ekstrası yoktur. Hangi faturanın hangi ayda çıktığı belli değildir. Herhangi bir denetimde hesabı vermek mümkün değildir. Sorumlu muhasebeci de öldüğünden dolayı bu konuda benim nasıl bir yol izlemem gerekir. Herhangi bir sorumluluğum olur mu?

MEHMET ALKAN, YAZI İŞLERİ MÜDÜRÜ DEĞİRMENDERE - GÖKSUN / KAHRAMANMARAŞ

Cevap

Mahalli İdareler Bütçe ve Muhasebe Yönetmeliğinin 451/c maddesinde “Devir vermeden ayrılmalarda yapılacak işlemler” düzenlenmiş olup, buna göre; Muhasebe yetkililerinin devir vermeden ayrılmamaları; devir alan muhasebe yetkilisinin de, devir aldığı hesaplarda bir noksanlık görüldüğü takdirde kendisi sorumlu olacağından, devir sırasında hesaplar üzerinde ayrıntılı inceleme yapması ve ayrılan muhasebe yetkilisinin devir vermemesi halinde bu durumu maaş nakil ilmühaberinde belirtmesi gere-kir. Hast...