İL AFET ACİL DURUM MÜDÜRLÜKLERİNİN PERSONEL HARCAMALARI

İL ÖZEL İDARELERİ ŞANLIURFA İL ÖZEL İDARESİ 25 NİSAN 2011 PAZARTESİ

Soru

5902 sayılı İl Afet Acil Durum Yönetimi Başkanlığının Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanunun 18'nci maddesinin 3'ncü bendi gereğince, İl Afet Acil Durum Müdürlüklerinin personel ve personel ile ilgili diğer harcamaları Başkanlık tarafından karşılanır denilmektedir. Buna göre, İl Özel İdare Bütçesinin “05.3.1.05 Memurların Öğle Yemeğine Yardım Gideri” harcama kaleminden İl Afet Acil Durum Müdürlüğü personelinin yemek yardımı karşılanabilir mi?

Habib İPAR, Mali Hizmetler Müdürü ŞANLIURFA İL ÖZEL İDARESİ - MERKEZ / ŞANLIURFA

Cevap

Bahsedilen madde hükmünden anlaşılacağı üzere, İl Afet ve Acil Durum Müdürlüklerinin personel harcamaları ve personel ile ilgili diğer harcamalarının Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı bütçesinden karşılanması gerekmektedir. Dolayısıyla personelinin öğle yemeği giderlerinin il özel idaresi bütçesinden karşılanması mümkün değildir. Ancak, başkanlık bütçesinden bu amaçla il özel idaresi bütçesine yapılacak aktarmalarla bunun mümkün olacağı değerlendirilmektedir.